On-page SEO Masterclass
AI is overal. Maar écht goede webcontent maken? Dat is moeilijker dan ooit. Je weet al dat SEO meer is dan wat keywords droppen, links leggen en wachten op Google. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content eruit springt?
Hoe schrijf je webteksten die scoren én converteren?
Dat leer je op 23 oktober en 6 november:
- Hoe on-page SEO écht werkt – van techniek tot strategie
- Waarom je verder moet kijken dan keywords, en hoe je inspeelt op échte zoekintenties
- Hoe je je bezoeker vlot en logisch door je pagina loodst
- Welke elementen zorgen voor interactie en actie
- Bonus: concrete SEO-tips voor video, audio en andere contenttypes
Dag 1 draait rond mensen
- Zoekgedrag begrijpen
- Online vs. offline leesgedag
- Search intent (maar niet de 4 types die je kent)
- Contentmapping in ‘t kort
- Focus & inhoud
- Kwaliteit vs. haalbaarheid
- Focus bepalen
- UX & interactie
- Gebruiksgemak
- Heldere verwachtingen
- Scanbaarheid
- Leespatronen
- Paginastructuur
- Afbeeldingen
- Webcopy & SEO
- Formulering en woordgebruik
- Leesflow en taalzorg
- Grammatica en spelling
Dag 2 gaan we dieper in op de cijfers
- Technical SEO voor on-page-specialisten
- Metatitel- en beschrijving
- Linking
- HTML tags
- Canonical tags
- Index/noindex
- Natural Language Processing in het kort
- Hoe Google en bots zoals ChatGPT werken
- Entiteiten & E-E-A-T (Google)
- Parsing
- Schrijven met AI: enkele vuistregels
- On-page SEO-prestaties
- On-page meetbaar maken met ACE-KPI’s
- Cijfers interpreteren en storytelling
- Realistische afspraken maken
Op 20 november is er een online opvolgsessie.
Dan kan je – nadat je ermee aan de slag bent gegaan – al je vragen, twijfels of ideeën nog eens aftoetsen bij Marjolein. Zo haal je écht het maximum uit de opleiding.
Over de docent
Marjolein Schollaert is sinds 2017 actief als On-page SEO- en Webcopyspecialist. Ze spendeert haar dagen met strategie, coaching, copywriting en training op maat bij agency’s, KMO’s, en grotere bedrijven zoals Atlas Copco, Aveve en Securex. Daarnaast geeft ze vaak gastlessen en keynotes over verschillende onderdelen van mensgerichte en duurzame SEO, wat ook de kern vormt van het boek Krachtige SEO 2.0 dat ze samen met Frederik Vermeire schreef.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 12 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting!
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.