imec.digimeter: Facebook verliest terrein aan TikTok, Disney+ populairder dan Streamz
25 april 2022 om 10:39
Facebook wordt bij jongeren alsmaar minder populair ten voordele van TikTok. En de Vlaamse streamingdienst Streamz moet het afleggen tegen Disney+. Het zijn enkele opvallende tendensen in de jongste digimeter, het jaarlijkse onderzoek van imec naar het mediagebruik bij 3.000 Vlamingen ouder dan 16 jaar.
Welke regels respecteren bij Influencer Marketing?
30 november 2021 om 12:14
Het regent regels: elke instantie die van ver iets met influencer marketing te maken heeft, wil scoren met al dan niet verplichte guidelines. Hoe kan je als agency, content creator en influencer nog correct communiceren? Welke instanties zijn betrokken, welke regels legt elke instantie op, wat doet de sector aan de wildgroei van regels en wat raden we je aan als influencer, content creator of agency? Dit artikel, de presentatie van Bart Van den Brande en Isha Upadhyaya van SiriusLegal en de video van de MeetUp brengen je helemaal bij en geven een blik op de toekomst.
Lees meer over "Welke regels respecteren bij Influencer Marketing?"
Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer
11 juni 2021 om 14:30
Influencermarketing is bij Belgische jongeren het stadium van ‘hype’ ontgroeid. 85% volgt minimaal één influencer. Dat is een stijging van 5% in vergelijking met de Vlaamse cijfers van vorig jaar. Bovendien geeft meer dan één op vier van de Belgische jongeren aan tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht te hebben door toedoen van een influencer. Ook dat getal stijgt. De beperking van fysieke sociale interacties door Covid19 is meer dan waarschijnlijk de grote versneller.
Lees meer over "Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer"